دبلوم ممارس في البرمجة اللغوية العصبية | Accredited Globally

NLP Practitioner Diploma

تقييم الدارسين في هذا البرنامج

4,962,145 votes, average: 4.90 out of 54,962,145 votes, average: 4.90 out of 54,962,145 votes, average: 4.90 out of 54,962,145 votes, average: 4.90 out of 54,962,145 votes, average: 4.90 out of 5 ( 4,962,145 votes, average: 4.90 out of 5 )
You need to be a registered member to rate this.
Loading…

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

eLEARNING & TRAINING UNIT

وحدة التعليم الإلكتروني والتدريب

We are Globally Recognized Accredited Valued

مؤسسة تعليمية مستقلة معترف بها دولياً
ترخيص رقم  6154  عضو مجلس الاعتماد الأمريكي
بروتوكول تعاون في برامج التعليم المستمر مع الجامعة الأمريكية | مؤسسة التعليم العالى بواشنطن

NLP Practitioner Diploma

يهدف برنامج اللغوية العصبية على تحقيق النجاح في الحياة الشخصية ومساعدة الآخرين على تحقيق ذلك ويكون ذلك باتقان مهارات الاتصال الانساني والتأثير في الآخرين واستخدامها الاستخدام الأمثل وبشكل سليم.

EGP 3,927

NLP PRACTITIONER DIPLOMA

مخرجات التعلم

إكساب المشاركين مهارات ممارسة تقنيات علم البرمجة اللغوية العصبية وذلك من خلال تزويدهم بمفاهيم متطلبات دورة الممارس والعمل على رفع كفاءتهم وفعاليتهم في مجال تطبيق تقنيات الممارس من خلال التمارين العملية التطبيقية التي تحقق صقل مهاراتهم و تنميتها فيما يتعلق بعلم البرمجة اللغوية العصبية .

– يهدف برنامج اللغوية العصبية على تحقيق النجاح في الحياة الشخصية ومساعدة الآخرين على تحقيق ذلك ويكون ذلك باتقان مهارات الاتصال الانساني والتأثير في الآخرين واستخدامها الاستخدام الأمثل وبشكل سليم.

– التعرف على الحواس والأنطمة التمثيلية بصورة دقيقة و كبيرة ومفصلة وتطبيقاتها بالشكل الصحيح إضافة الى الفرضيات الأخرى والمستخدمة في علم البرمجة اللغوية العصبية

– الشعور بالثقة إتجاه أي تجربة تقوم بها، إمكانية إنجاز أهداف كانت تعتبر مستحيلة بالنسبة لك، تدعيم التقارب مع عملائك و زملائك في العمل.

– تقوية شعورك بمعنى الحياة و اكتسابك مهارات تروقك لدى الآخرين، زيادة فرص التمتع بالحياة، المهارة العملية لكل ما تتعلمه، قوة توجيه للإدرك وإستخدامه لمصلحتك.

NLP PRACTITIONER DIPLOMA

الأهداف

 معرفة نشأة البرمجة اللغوية العصبية، والافتراضات المسبقة للبرمجة اللغوية العصبية واستخداماتها.
 تطبيق الطريقة العملية لمعرفة ما يريد .
 معرفة واستخدام إطار الإدراك للوصول إلى طرق تفكير ايجابية
 تطبيق الأركان الأربعة للبرمجة اللغوية العصبية (استراتيجية التفوق)
 تحديد النتيجة المطلوبة (الحصيلة)
 معرفة واستخدام طرق جمع المعلومات من النظام التمثيلي وإشارات الوصول العينية وعبارات الاستدلال والمعايرة (التدريج)
 استخدام البرامج العقلية العليا في التعامل مع الآخرين
 معرفة وتطبيق عناصر الاتصال
 معرفة الالفة ومستوياتها وكيفية المسايرة والقيادة .
 معرفة واستخدام تقنيات تساعد في كيفية الوصول إلى ما نريد، مثل الإرساء ودائرة الامتياز ومولد السلوك الجديد (الترسيخ) واستراتيجية دزني ( الإبداع)

Program Content | محتوى البرنامج

Module 1: Your Role as an NLP Practitioner
Introduction
Part 1: Changing Beliefs
Part 2: Subconscious Drives
Part 3: How Habits and Thought Patterns are Formed in the Brain
Part 4: Short-Term Versus Long-Term Memory
Part 5: Changing Your Story – NLP Frameworks and the Anatomy of a Habit
Module 1 Assessment
Module 2: Identifying Flawed Thinking
Part 1: Changing Beliefs with NLP
Part 2: When Thinking is Flawed
Part 3: NLP Assumptions/Presuppositions
Part 4: Internal Representations
Part 5: Identifying Schemas
Part 6: Cognitive Distortions
Module 2 Assessment
Module 3: Reframing Negative Self-Talk with CBT Techniques
Part 1: What is CBT?
Part 2: Operant Conditioning and CBT Versus NLP
Part 3: Cognitive Restructuring
Part 4: Automatic Negative Thoughts
Part 5: Mindfulness-Based Cognitive Therapy
Part 6: Cognitive Restructuring and Reframing
Part 7: Cognitive Journaling
Module 3 Assessment
Module 4: The VAK Model and Submodalities
Part 1: The VAK Method
Part 2: Identifying and Working with Submodalities
Part 3: Eye Accessing Cues
Part 4: Swish Technique for Change
Part 5: The Screen of the Mind Exercise
Module 4 Assessment
Module 5: Meta Programming and Chunking
Part 1: Understanding Your Filters and Perceptions
Part 2: Internal Frame of Reference and External Frame of Reference NLP Meta Program
Part 3: Towards and Away Exercise
Part 4: Logical Levels Pyramid
Part 5: Maslow’s Hierarchy of Needs
Part 6: Chunking as a Tool
Module 5 Assessment
Module 6: NLP Timelines for Making Change
Part 1: Working with Timelines
Part 2: How to Use Timelines
Part 3: Timeline Exercise and Perceptual Positions
Part 4: Three-Step Process to Set Up Perceptual Positions
Part 5: Timelines and Goal Setting
Part 6: Changing Personal History with Timelines
Module 6 Assessment

Module 7: Building Rapport
Part 1: Building Rapport
Part 2: Advanced Language Patterns
Part 3: The Four Stages of a Counselling Relationship
Part 4: How to Build Rapport Naturally and Empathetic Listening and Questioning Techniques
Part 5: Questioning Techniques
Module 7 Assessment
Module 8: Working with Metaphors
Part 1: Destroying Resistance with Stories
Part 2: The Power of Belief
Part 3: Creating Metaphors
Part 4: Metaphors for Common Problems
Part 5: Popular Therapeutic Metaphors
Part 6: Gestalt Therapy
Part 7: The 12 States of Attention
Module 8 Assessment
Module 9: Behavioural Modelling
Part 1: Behavioural Modelling
Part 2: Entrepreneurial Success Mindset
Part 3: Entrepreneur Success Mindset Read Aloud Script
Part 4: Moving from Dream to Realisation
Part 5: Tips for Achieving Success
Part 6: Visualisation and Modelling Techniques
Part 7: Potential Future Visualisation Exercise
Module 9 Assessment
Module 10: NLP Anchors
Part 1: NLP Anchors
Part 2: Installing Anchors
Part 3: Anchoring Practice
Part 4: Building Resource Anchors
Part 5: Collapsing Anchors
Part 6: Chaining Anchors and Post-Hypnotic Suggestions
Module 10 Assessment
Module 11: New Behaviour Generator
Part 1: New Behaviour Generator
Part 2: New Behaviour Generator Exercise Number 1
Part 3: New Behaviour Generator Exercise Number 2
Part 4: New Behaviour Generator Technique Number 3
Part 5: Detailed Steps for New Behaviour Generator
Module 11 Assessment
Module 12: Accelerating Personal and Professional Growth
Part 1: The Circle of Excellence
Part 2: Circle of Excellence Meditation
Part 3: Tackling Phobias
Part 4: Secondary Gains – Understanding Primary Motivation Behind Patterns of Behaviour
Part 5: Parts Therapy for Internal Conflict
Part 6: The 10-Step Parts Integration Process
Conclusion
Module 12 Assessment

الدراسة في البرنامج باللغة العربية واللغة الإنجليزية

nexus american academy NLP Practitioner Diploma

Details

SESSIONS
| المحاضرات

20 Sessions

DURATION
| المدة

60 Hrs

FORMAT

ONLINE, ON CAMPUS

LANGUAGE/S

ENGLISH, ARABIC

ACCREDITATIONS | الإعتمادات

  • ICF ™ | INTERNATIONAL COACHING FEDERATION
  • ABNLP | AMERICAN BOARD OF NEURO LINGUISTIC PROGRAMMING
  • THE AMERICAN UNIVERSITY | WASHINGTON D.C

Certificate

Branches

USA
| HeadQuarter​

USA

1735 K St NW, Washington, DC 20006
Tel . : + 1 202 7734551

CANADA
| e.University​

CANADA

205 5 Ave SW #3300, Calgary, AB T2P 2V7, Canada

Tel . : + 1 ( 587 ) 747-4000

EGYPT
| Admissions Counselor​

EGYPT

47 Office Building, Section 1, Street 90-North, New Cairo

Tel . : + 2 011 100 44644

Has Been Unlike Any Other

Nexus American Academy ® Accredited International Educational Institution by The Accrediting Council of International Schools and Colleges ( ACISC™ ) in collaboration with The American University | Higher Education, Washington D.C, is in charge of the enrollments, admissions, and hold the support of Distance Learning and Online Education of The University.

By accessing and using this page you agree to the Terms & Conditionsthe Privacy Policy. 

ACCREDITATIONS, PARTNERS AND ASSOCIATIONS