CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES
شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار

Nexus American Academy® 1999 : 2022
مؤسسة تعليمية دولية مستقلة – ترخيص رقم  6154 

عضو الرابطة الدولية للتعليم المستمر والتدريب

CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES | شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار

Call for price

تقييم الدارسين في هذا البرنامج

23,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 5 (23,053 votes, average: 4.60 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.

تعد شهادة ’CELTA‘ مؤهلا تحضيرياً يتوفر للأشخاص الذين لا يتمتعون بخبرة سابقة في مجال التدريس ويرغبون في احتراف هذه المهنة، ويعد من أكثر المؤهلات التي يسعى المدرسون على نطاق واسع لنيلها في مجال التدريس. وشهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار هي مؤهل معترف به دولياً ومتطلب للمدرسين الذين يتطلعون للعمل مع مؤسسات تدريس اللغة الإنجليزية المرموقة مثل الجامعة الأمريكية.

SKU: 91528436013927.
Tags:
Share:
Description

Lectures | المحاضرات

3 Hrs Per Session | ساعة في المحاضرة

Duration | المدة

24 Weeks | اسبوع

Format | طريقة الدراسة

ONLINE, ON CAMPUS

Languages | اللغة

ENGLISH

CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES

IMPROVE SKILLS

Motivation to enter the teaching profession

Language awareness

The pre-interview task will include some technical questions about language, and you will probably be asked to name and analyze some different language items.

Academic potential

Familiarity with the tenses of English, common verb forms, and types of word (word classes or parts of speech) will help here.

إذا كنت تسعى للاحتراف في مهنة تدريس اللغة الإنجليزية، فيمكنك الحصول على شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار (CELTA) مع Nexus American Academy وبالتعاون مع Leicester British Academy  الذي يعد بالنسبة لك مكاناً مثالية ً للانطلاق.

وتعد شهادة ’CELTA‘ مؤهلا تحضيرياً يتوفر للأشخاص الذين لا يتمتعون بخبرة سابقة في مجال التدريس ويرغبون في احتراف هذه المهنة، ويعد من أكثر المؤهلات التي يسعى المدرسون على نطاق واسع لنيلها في مجال التدريس. وشهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار هي مؤهل معترف به دولياً ومتطلب للمدرسين الذين يتطلعون للعمل مع مؤسسات تدريس اللغة الإنجليزية المرموقة . تُمنح هذه الشهادة من مركز كلية أكسفورد لتقييم اللغة الإنجليزية، وهو جزء من جامعة أكسفورد المعروفة على مستوى العالم.

لمزيد من المعلومات أو لحجز مكان يمكنك الإتصال بقسم القبول والتسجيل على  الرقم 201013011112+  أو التحدث إلى أحد موظفي خدمة العملاء.

تقييم الدارسين في هذا البرنامج

23,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 5 (23,053 votes, average: 4.60 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.

  •  سوف تتمكن في هذه الدورة من:

    • التعلم مع مجموعات صغيرة لا تزيد عادة عن إثنى عشر متدرب في الدورة مما يسمح بمزيد من التركيز.
    • الحصول على فرصة ممارسة عملية التدريس وتعلمها من خلال التدريس العملي.
    • الوصول إلى مكتبتنا وقاعات التدريب الخاصة بالمتدربين.

     

celta | certificate in teaching english to speakers of other languages | شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار

 هل أنا مؤهل للالتحاق بالدورة؟

يجب أن:

  • لا يقل عمرك عن 20 عاماً عند بداية الدورة.
  • تتمتع بدرجة من التمكن في إتقان اللغة الإنجليزية كتابة وتحدثاً-وتحدد جامعة كامبردج هذه الدرجة عند المستوى C1 حسب الإطار الأوروبي المرجعي العام للغات.
  • تكون حاصلاً على شهادة تؤهلك للالتحاق بالتعليم العالي في بلدك.

يرجى العلم أن الأماكن المتاحة في الدورة محدودة وطلبات الالتحاق بها عالية، لذا ينبغي عليك التقديم في أقرب وقت ممكن.

يُفضل المدرسون الحصول على شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار مع أفضل خبراء الإنجليزية في العالم للأسباب التالية:

  • القيمة العالية التي يحصل عليها المدرس مقابل النقود المدفوعة مقارنة بالبدائل الإقليمية.
  • يوجد لدينا 70 مدرساً مؤهلين و متمرسين.
  • نوفر الكتب والمواد المساعدة والتكميلية.
  • الأكاديمية توفر فرص وظيفية للمدرسين الحاصلين على دورة CELTA – بالتعاون مع مجلس اعتماد المدارس والكليات الدولية ACISC™

الجلسات التدريبية

انضم إلينا لحضور دورات إضافية وممارسة لغتك الإنجليزية خارج الفصول الدراسية في جو من المرح بين الأصدقاء

يُفضل المدرسون الحصول على شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار مع أفضل خبراء الإنجليزية في العالم للأسباب التالية: القيمة العالية التي يحصل عليها المدرس مقابل النقود المدفوعة مقارنة بالبدائل الإقليمية. يوجد لدينا 70 مدرساً مؤهلين و متمرسين. نوفر الكتب والمواد المساعدة والتكميلية. الأكاديمية توفر فرص وظيفية للمدرسين الحاصلين على دورة CELTA - بالتعاون مع مجلس اعتماد المدارس والكليات الدولية ACISC™

إلى جانب الندوات وورش العمل، فإن إحدى المزايا الفريدة التي يمكننا توفيرها لك هي فرصة التدريس العملي .

 وتتضمن موضوعات المحاضرات ما يلي:

  • أساليب التقديم وممارسة اللغة
  • أساليب التصحيح
  • التخطيط للدروس
  • إدارة الفصول الدراسية
  • استخدام الوسائل التكنولوجية في الدروس
  • الوظائف المتاحة في مجال تدريس اللغة الإنجليزية.

كيف سيتم تقييمي؟

لا يوجد اختبار نهائي يتبع الدورة، بل يتم تقييمك على أساس:

  • التخطيط والتدريس
  • القدرة على نقل ما تعلمته إلى الفصول الدراسية
  • إدراك نقاط القوة والضعف في طريقة تدريسك
  • المشاركة في المداخلات وجلسات إبداء الرأي والتقييم
  • الواجبات الكتابية المتعلقة بالتدريس في الفصول الدراسية
  • وسوف تعمل، من حيث التخطيط والتدريس، مع مجموعة من المتدربين من أجل تقديم الدروس بشكل يومي لاكتساب الخبرة في مجال التدريس على مختلف المستويات. كما ستقوم شخصياً بتدريس ست ساعات كاملة مقسمة إلى ثمانية دروس مختلفة خلال الدورة.

Course topics

The CELTA course covers a range of topics:

    • Learners and teachers, and the teaching and learning context
    • Language analysis and awareness
    • Language skills: reading, listening, speaking and writing
    • Planning and resources for different teaching contexts
    • Developing teaching skills and professionalism

How you will be assessed

You will be assessed throughout the course and there is no final examination. The two types of assessment are:

Teaching practice

You will teach for a total of 6 hours, working with adult classes at a minimum of two levels of ability. Assessment is based on your overall performance.

Written assignments

You will complete four written assignments (each 750–1,000 words). These focus on:

      • analysing and responding to adult learner needs
      • analysing language for teaching purposes
      • teaching language skills
      • reflecting on classroom teaching.
  •  
celta | certificate in teaching english to speakers of other languages | شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار
Be prepared to talk about previous experience with this kind of work (from university or professional experience) to demonstrate that you are ready for the workload which is coming your way.
  • Preparation for CELTA

    You can prepare for your CELTA course by taking a look at the Cambridge English Teaching Framework to see how you can progress in your teaching career. You can also buy the CELTA Course from Cambridge University Press, which is the only CELTA preparation course endorsed by Cambridge Assessment English.

    •  

Program Content

Topic 1 – Learners and teachers, and the teaching and learning context

1.1 Cultural, linguistic and educational backgrounds
1.2 Motivations for learning English as an adult
1.3 Learning and teaching preferences
1.4 Context for learning and teaching English
1.5 Varieties of English
1.6 Multilingualism and the role of first languages

Topic 2 – Language analysis and awareness

2.1 Basic concepts and terminology used in ELT to discuss language form and use
2.2 Grammar: grammatical frameworks: rules and conventions relating to words, sentences, paragraphs and texts
2.3 Lexis: word formation, meaning and use in context
2.4 Phonology: the formation and description of English phonemes; features of connected speech
2.5 The practical significance of similarities and differences between languages
2.6 Reference materials for language awareness
2.7 Key strategies and approaches for developing learners’ language knowledge

Topic 3 – Language skills: reading, listening, speaking and writing

3.1 Reading
3.1.1 Basic concepts and terminology used for describing reading skills
3.1.2 Purposes of reading
3.1.3 Decoding meaning
3.1.4 Potential barriers to reading
3.2 Listening
3.2.1 Basic concepts and terminology used for describing listening skills
3.2.2 Purposes of listening
3.2.3 Features of listening texts
3.2.4 Potential barriers to listening
3.3 Speaking
3.3.1 Basic concepts and terminology used for describing speaking skills
3.3.2 Features of spoken English
3.3.3 Language functions
3.3.4 Paralinguistic features
3.3.5 Phonemic systems
3.4 Writing
3.4.1 Basic concepts and terminology used for describing writing skills
3.4.2 Subskills and features of written texts
3.4.3 Stages of teaching writing
3.4.4 Adult literacy
3.4.5 English spelling and punctuation
3.5 Teaching
3.5.1 Key strategies and approaches for developing learners’ receptive and productive skills

Topic 4 – Planning and resources for different teaching contexts

4.1 Principles of planning for effective teaching of adult learners of English
4.2 Lesson planning for effective teaching of adult learners of English
4.3 Evaluation of lesson planning
4.4 The selection, adaptation and evaluation of materials and resources in planning (including computer and other technology-based resources)
4.5 Knowledge of commercially produced resources and non-published materials and classroom resources for teaching English to adults

Topic 5 – Developing teaching skills and professionalism

5.1 The effective organisation of the classroom
5.2 Classroom presence and control
5.3 Teacher and learner language
5.4 The use of teaching materials and resources
5.5 Practical skills for teaching at a range of levels
5.6 The monitoring and evaluation of learning
5.7 Evaluation of the teaching/learning process
5.8 Professional development: responsibilities
5.9 Professional development: support systems

This Program is Provided By

Leicester british academy, UK

البرنامج معتمد دوليا من أكاديمية ليستر البريطانية
celta | certificate in teaching english to speakers of other languages | شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار
Item added to cart View Cart Checkout
Item added to wishlist View Wishlist
Item removed from wishlist