شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار

CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES

تقييم الدارسين في هذا البرنامج

23,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 523,053 votes, average: 4.60 out of 5 ( 23,053 votes, average: 4.60 out of 5 )
You need to be a registered member to rate this.
Loading…

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

eLEARNING & TRAINING UNIT

وحدة التعليم الإلكتروني والتدريب

We are Globally Recognized Accredited Valued

مؤسسة تعليمية مستقلة معترف بها دولياً
ترخيص رقم  6154  عضو مجلس الاعتماد الأمريكي
بروتوكول تعاون في برامج التعليم المستمر مع الجامعة الأمريكية | مؤسسة التعليم العالى بواشنطن

CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES

تعد شهادة ’CELTA‘ مؤهلا تحضيرياً يتوفر للأشخاص الذين لا يتمتعون بخبرة سابقة في مجال التدريس ويرغبون في احتراف هذه المهنة، ويعد من أكثر المؤهلات التي يسعى المدرسون على نطاق واسع لنيلها في مجال التدريس. وشهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار هي مؤهل معترف به دولياً ومتطلب للمدرسين الذين يتطلعون للعمل مع مؤسسات تدريس اللغة الإنجليزية المرموقة مثل الجامعة الأمريكية.

EGP 18,850

slide-2-1

إذا كنت تسعى للاحتراف في مهنة تدريس اللغة الإنجليزية، فيمكنك الحصول على شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار (CELTA) مع Nexus American Academy وبالتعاون مع Leicester British Academy  الذي يعد بالنسبة لك مكاناً مثالية ً للانطلاق.

وتعد شهادة ’CELTA‘ مؤهلا تحضيرياً يتوفر للأشخاص الذين لا يتمتعون بخبرة سابقة في مجال التدريس ويرغبون في احتراف هذه المهنة، ويعد من أكثر المؤهلات التي يسعى المدرسون على نطاق واسع لنيلها في مجال التدريس. وشهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار هي مؤهل معترف به دولياً ومتطلب للمدرسين الذين يتطلعون للعمل مع مؤسسات تدريس اللغة الإنجليزية المرموقة .

تُمنح هذه الشهادة من مركز كلية أكسفورد لتقييم اللغة الإنجليزية، وهو جزء من جامعة أكسفورد المعروفة على مستوى العالم.

 سوف تتمكن في هذه الدورة من:

  • التعلم مع مجموعات صغيرة لا تزيد عادة عن إثنى عشر متدرب في الدورة مما يسمح بمزيد من التركيز.
  • الحصول على فرصة ممارسة عملية التدريس وتعلمها من خلال التدريس العملي.
  • الوصول إلى مكتبتنا وقاعات التدريب الخاصة بالمتدربين.

لماذا تختار هذه الدورة مع Nexus American Academy ؟

يُفضل المدرسون الحصول على شهادة تدريس اللغة الإنجليزية للكبار مع أفضل خبراء الإنجليزية في العالم للأسباب التالية:

  • القيمة العالية التي يحصل عليها المدرس مقابل النقود المدفوعة مقارنة بالبدائل الإقليمية.
  • يوجد لدينا 70 مدرساً مؤهلين و متمرسين.
  • نوفر الكتب والمواد المساعدة والتكميلية.
  • الأكاديمية توفر فرص وظيفية للمدرسين الحاصلين على دورة CELTA – بالتعاون مع مجلس اعتماد المدارس والكليات الدولية ACISC™

 هل أنا مؤهل للالتحاق بالدورة؟

يجب أن:

  • لا يقل عمرك عن 20 عاماً عند بداية الدورة.
  • تتمتع بدرجة من التمكن في إتقان اللغة الإنجليزية كتابة وتحدثاً-وتحدد جامعة كامبردج هذه الدرجة عند المستوى C1 حسب الإطار الأوروبي المرجعي العام للغات.
  • تكون حاصلاً على شهادة تؤهلك للالتحاق بالتعليم العالي في بلدك.

يرجى العلم أن الأماكن المتاحة في الدورة محدودة وطلبات الالتحاق بها عالية، لذا ينبغي عليك التقديم في أقرب وقت ممكن.

 ماذا تغطي هذه الدورة؟

إلى جانب الندوات وورش العمل، فإن إحدى المزايا الفريدة التي يمكننا توفيرها لك هي فرصة التدريس العملي .

 وتتضمن موضوعات المحاضرات ما يلي:

  • أساليب التقديم وممارسة اللغة
  • أساليب التصحيح
  • التخطيط للدروس
  • إدارة الفصول الدراسية
  • استخدام الوسائل التكنولوجية في الدروس
  • الوظائف المتاحة في مجال تدريس اللغة الإنجليزية.

كيف سيتم تقييمي؟

لا يوجد اختبار نهائي يتبع الدورة، بل يتم تقييمك على أساس:

  • التخطيط والتدريس
  • القدرة على نقل ما تعلمته إلى الفصول الدراسية
  • إدراك نقاط القوة والضعف في طريقة تدريسك
  • المشاركة في المداخلات وجلسات إبداء الرأي والتقييم
  • الواجبات الكتابية المتعلقة بالتدريس في الفصول الدراسية
  • وسوف تعمل، من حيث التخطيط والتدريس، مع مجموعة من المتدربين من أجل تقديم الدروس بشكل يومي لاكتساب الخبرة في مجال التدريس على مختلف المستويات. كما ستقوم شخصياً بتدريس ست ساعات كاملة مقسمة إلى ثمانية دروس مختلفة خلال الدورة.

CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES

  • Motivation to enter the teaching profession
  • Language awareness, and
  • Academic potential

The pre-interview task will include some technical questions about language, and you will probably be asked to name and analyze some different language items.

Familiarity with the tenses of English, common verb forms, and types of word (word classes or parts of speech) will help here.

Be prepared to talk about previous experience with this kind of work (from university or professional experience) to demonstrate that you are ready for the workload which is coming your way.

Program Learning Outcomes :

CELTA courses are delivered by Authorised Centres on behalf of Cambridge Assessment English. All CELTA courses include at least 120 hours of contact between candidates and course tutors, and include:

  • tutorial support and consultation
  • supervised lesson planning
  • six hours’ assessed teaching practice per candidate supervised by a course tutor
  • feedback on teaching practice
  • peer observation of teaching practice (i.e. watching the other candidates’ lessons)
  • six hours’ directed observation of lessons taught by experienced ELT professionals, up to three hours of which may be of filmed lessons.

You should also allow for 80 additional learning hours for pre-course preparation, reading, research, assignment writing, lesson preparation and record keeping

The maximum ratio of candidates to tutors is one tutor for every six candidates, and there are at least two tutors on each course.

The CELTA course in detail

CELTA courses are delivered by Authorised Centres on behalf of Cambridge Assessment English. All CELTA courses include at least 120 hours of contact between candidates and course tutors, and include:

  • tutorial support and consultation
  • supervised lesson planning
  • six hours’ assessed teaching practice per candidate supervised by a course tutor
  • feedback on teaching practice
  • peer observation of teaching practice (i.e. watching the other candidates’ lessons)
  • six hours’ directed observation of lessons taught by experienced ELT professionals, up to three hours of which may be of filmed lessons.

You should also allow for 80 additional learning hours for pre-course preparation, reading, research, assignment writing, lesson preparation and record keeping

The maximum ratio of candidates to tutors is one tutor for every six candidates, and there are at least two tutors on each course.

    www-usnews-1
    practical-outcomes-2

    Course topics

    The CELTA course covers a range of topics:

      • Learners and teachers, and the teaching and learning context
      • Language analysis and awareness
      • Language skills: reading, listening, speaking and writing
      • Planning and resources for different teaching contexts
      • Developing teaching skills and professionalism

    How you will be assessed

    You will be assessed throughout the course and there is no final examination. The two types of assessment are:

    Teaching practice

    You will teach for a total of 6 hours, working with adult classes at a minimum of two levels of ability. Assessment is based on your overall performance.

    Written assignments

    You will complete four written assignments (each 750–1,000 words). These focus on:

        • analysing and responding to adult learner needs
        • analysing language for teaching purposes
        • teaching language skills
        • reflecting on classroom teaching.

    Preparation for CELTA

    You can prepare for your CELTA course by taking a look at the Cambridge English Teaching Framework to see how you can progress in your teaching career. You can also buy the CELTA Course from Cambridge University Press, which is the only CELTA preparation course endorsed by Cambridge Assessment English.

      Program Content

      Topic 1 – Learners and teachers, and the teaching and learning context

      1.1 Cultural, linguistic and educational backgrounds
      1.2 Motivations for learning English as an adult
      1.3 Learning and teaching preferences
      1.4 Context for learning and teaching English
      1.5 Varieties of English
      1.6 Multilingualism and the role of first languages

      Topic 2 – Language analysis and awareness

      2.1 Basic concepts and terminology used in ELT to discuss language form and use
      2.2 Grammar: grammatical frameworks: rules and conventions relating to words, sentences, paragraphs and texts
      2.3 Lexis: word formation, meaning and use in context
      2.4 Phonology: the formation and description of English phonemes; features of connected speech
      2.5 The practical significance of similarities and differences between languages
      2.6 Reference materials for language awareness
      2.7 Key strategies and approaches for developing learners’ language knowledge

      Topic 3 – Language skills: reading, listening, speaking and writing

      3.1 Reading
      3.1.1 Basic concepts and terminology used for describing reading skills
      3.1.2 Purposes of reading
      3.1.3 Decoding meaning
      3.1.4 Potential barriers to reading
      3.2 Listening
      3.2.1 Basic concepts and terminology used for describing listening skills
      3.2.2 Purposes of listening
      3.2.3 Features of listening texts
      3.2.4 Potential barriers to listening
      3.3 Speaking
      3.3.1 Basic concepts and terminology used for describing speaking skills
      3.3.2 Features of spoken English
      3.3.3 Language functions
      3.3.4 Paralinguistic features
      3.3.5 Phonemic systems
      3.4 Writing
      3.4.1 Basic concepts and terminology used for describing writing skills
      3.4.2 Subskills and features of written texts
      3.4.3 Stages of teaching writing
      3.4.4 Adult literacy
      3.4.5 English spelling and punctuation
      3.5 Teaching
      3.5.1 Key strategies and approaches for developing learners’ receptive and productive skills

      Topic 4 – Planning and resources for different teaching contexts

      4.1 Principles of planning for effective teaching of adult learners of English
      4.2 Lesson planning for effective teaching of adult learners of English
      4.3 Evaluation of lesson planning
      4.4 The selection, adaptation and evaluation of materials and resources in planning (including computer and other technology-based resources)
      4.5 Knowledge of commercially produced resources and non-published materials and classroom resources for teaching English to adults

      Topic 5 – Developing teaching skills and professionalism

      5.1 The effective organisation of the classroom
      5.2 Classroom presence and control
      5.3 Teacher and learner language
      5.4 The use of teaching materials and resources
      5.5 Practical skills for teaching at a range of levels
      5.6 The monitoring and evaluation of learning
      5.7 Evaluation of the teaching/learning process
      5.8 Professional development: responsibilities
      5.9 Professional development: support systems

      CELTA | CERTIFICATE IN TEACHING ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES

      This program is accredited  by 

      Leicester British Academy

      nexus-american-academy-leicester-1-2-1
      nexus-american-academy-etu-e-learning-and-training-unit-celta-certificate-in-teaching-english-to-speakers-of-other-languages

      Details

      SESSIONS
      | المحاضرات

      3 Hrs Per Session

      DURATION
      | المدة

      24 Weeks

      FORMAT

      ONLINE, ON CAMPUS

      LANGUAGE/S

      ENGLISH

      ACCREDITATIONS | الإعتمادات

      • OXFORD CELTA

      Certificate

      Branches

      USA
      | HeadQuarter​

      USA

      1735 K St NW, Washington, DC 20006
      Tel . : + 1 202 7734551

      CANADA
      | e.University​

      CANADA

      205 5 Ave SW #3300, Calgary, AB T2P 2V7, Canada

      Tel . : + 1 ( 587 ) 747-4000

      EGYPT
      | Admissions Counselor​

      EGYPT

      47 Office Building, Section 1, Street 90-North, New Cairo

      Tel . : + 2 011 100 44644

      Has Been Unlike Any Other

      Nexus American Academy ® Accredited International Educational Institution by The Accrediting Council of International Schools and Colleges ( ACISC™ ) in collaboration with The American University | Higher Education, Washington D.C, is in charge of the enrollments, admissions, and hold the support of Distance Learning and Online Education of The University.

      By accessing and using this page you agree to the Terms & Conditionsthe Privacy Policy. 

      ACCREDITATIONS, PARTNERS AND ASSOCIATIONS